CABELITO NOVO!


Faz tempo que eu ando querendo meter a tesoura no meu cabelo. Porém, só daquelas que acaba deixando e esquecendo que eu queria fazer isso. Mas, chega um ponto que não dá mais, e sou lembrada pelo meu próprio cabelo, que umas boas picadas nas pontos( que devia ser feita cada três meses ) está mais do que na hora. Perguntei para uma amiga minha aqui de Madison, que salão ela gostava de frequentar(Acho o cabelo dela lllindo). Como tudo aqui é bem caro, ando fazendo tudo DYI em casa mesmo (#carolspãodura) Ela me indicou o Elevation Spa & Salon, e quarta-feira, fui lá colocar meus cachos em dia. 

Fui atenda pela Tonya, que além de ter cortado meu cabelo bem lindamente, me mostrou um truque bem fácil em como criar ainda mais volume naquela parte superior beeeem chatinha! Como era minha primeira vez no salão, resolvi ser a mal blogueira( porque blogueria tem que ser cara de pau #HA!) e não gravei ou tirei fotos do processos. Mas, ele é bem simples. Só pegar um curl iron, e fazer os cachos na parte superior! O segredo é que você não pode prender o cabelo no ferro, é só enrolar ele soltinho mesmo. E adicionando qualquer tipo de pó de volume, só vai deixar o cabelo mais profissional! 

ENGLISH VERSION:
Since I love wearing my curls around, I'm usually very update with the responsibilities of taking care of them. The only thing (and probably one of the most important things) that I do put off, is getting my ends cut! #heheheh Last week, I finally came to a conclusion(well, my hair was kinda screaming, please cut the ends!) that it was time to get my locks up to date. Since I moved here to Madison, I haven't really been to any salon's. So that's why I decided to ask my amiga Kestrel (who has very beautifuuul hair) where she get's her's done! Kestrel recommended the Elevation Spa & Salon (It's just off the capital square, same building as capital fitness) and on Wednesday, Carols here finally went to get those ends trimmed. 

I was attended by Toyna, who put my ends right up to date. And shared an awesome little trick to create more volume on that annoying flat upper area. Just take a curl iron, don't lock your hair on the iron( twist it loose) and bam BAM bam! Problem solved amigas! (BTW! Adding any type of volumizing powder is totally ok! It really just make's it look more professional) Toyna did it on my hair, but since it was my first time at the salon, I didn't want to be THAT creepy client. #badblogger 

Comments

Instagram