WITH CURLS...PLAN B!

Nasci loira, com cabelo liso e meio que careca! Diz minha mãe que ela tinha que "colar" qualquer coisa na minha cabeça de tão liso e fino que os fios que eu tinha eram. Obviamente, meu cabelo escureceu e quando virei mocinha (aka minha primeira menstruação) acho que tive um choque de hormônio, porque meu cabelo explodiu de cachos! kkkkk Meus fiozinhos continuam sendo super finos , se eles parecem  ser groso, é só de aparência mesmo.

Cabelo cacheado não tem muita variedade quando o assunto é penteado, mas também, cheguei em uma conclusão que ele é o tipo de cabelo que tem que ser usado sem nada mesmo! Ele é lindo naturalmente! O segredo é só manter ele hidratado, e fazer um corte que valoriza o cabelo. Mas, como eu sei que esse naturalmente tem dia que não dá(e algumas de vocês até andam pedindo), resolvi postar alguns dos meus penteados favoritos , e alguns que eu acho uma boa proposta para fugir um pouco desse natural! 


FOTOS: Reprodução

Louca para fazer esse da Annalynne Mccord! Lindíssimo néh?! Para quem está curiosa, já fiz um post de HOW TO com esse bun do lado direto! Ele é bem antigo, então please não notam os extra erros de português! (AQUI) E em relação aos lenços, no do lacinho eu gosto de colocar quando o cabelo ainda está um pouco molhado(O mesmo vai para qualquer tipo de grampo) ! Já no outro, prefiro quando o cabelo está completamente seco. (Já que está cobrindo a cabeça inteira)

ENGLISH VERSION:

The interesting thing about my hair is that I was actually born blonde,with really straight hair and kinda bald. According to my mom, trying to put any type of cute little hair bow on my hair was always a #FAIL! As soon as hit my puberty days, I personally think I had somewhat of a hormone shock, because my hair exploded into curls! Since then it's been a wild and changeling adventure on trying to learn to take care of my locks! During my teenage years, I feel into the gel club and got asked a good amount of times the most awkward, yet the most asked question that gel club members get, "Why is your hair always wet?! " Obviously, I would always die of embarrassment and think " Does it really always look wet? Maybe there're just trying to make feel bad." Looking back today, maybe they weren't trying to make me feel bad and I'm just happy I'm not in the gel club anymore! Life on the natural side is so much better and lighter!

After learning to take care of my locks I can easily say that I love them dearly, but speaking as a ex curl hater, I know that sometimes you feel like your limited in doing things with your hair, which I've come to a conclusion is somewhat true, but the beauty of having curly hair is showing it off the natural way! (That why it's so important to take care of them! Keeping them hydrated and having a good cut is all you really need!) BUT since I know the natural way can get really boring and frustrating at times, I thought it would be a good idea to share some of my favorite PLAN B options! Hope you guys enjoy them! OH! Regarding the bow scarf look and any kind of hairclip, I like to put them on my hair while it's still a little wet! As for the full cover bow to the side scarf look, I wait until my hair is 100% dry! 

Comments

Instagram