HAIR MALFUNCTION!


Cheguei no salão com 3 opções de penteados para fazer no meu cabelo, a primeira opção era mais ou menos ASSIM, a segunda era esse estilo de ringlets, e a terceira foi um penteado que eu encontrei na Vogue Brasil.  Acabei optando pela segunda opção, desanimei com a primeira depois que vi umas 3 meninas saindo do salão com ela, e a terceira meu cabelo era muito curto. Na hora que o penteado ficou pronto, estava lindo! Mas, foi só eu sair do salão e chegar em casa, que ele começou a se desmanchar e ficar o terror! Daí bateu o desaperro e a duvida cruel, "Volto para o salão ou dou um jeito aqui!?" Pensei em molar meu cabelo e ir com meus cachos natural, mas daí minha tia me convenceu que isso não era uma boa idéia, também tinha pagado por um penteado! Acabei não voltando por o salão porque ele estava lotado, e tinha uma fila para fazer penteados. Provavelmente o motivo porque o meu não durou muito tempo, foi feito com muita presa. Então, o jeito era dá um jeito lá mesmo!


Depois de varias mexidas e futucadas, acabei chegando nesse resultado. A única parte que eu não fiquei muito satisfeita, mas que não tinha jeito, era atras do cabelo, ele fiou cheio de bumps, que eu tentei desfasar com aqueles grampos pratas! Se deu ou não deu, daí eu não sei! kkkkkkk Mas eu acho que deu, pelo menos eu espero, né?! hahahah 

ENGLISH VERSION:
Days before the weeding that I went to in São Luis, I came to a conclusion that the hairstyles I posted in this post were way to classic for my dress. Also, I wasn't to happy with the heels that I planned on originally wearing, so I paid the mall a visit and got myself some new heels. Those new heels just happen to have some lovely spikes on them! Which just added to my thoughts on not going with a super classic hairdo. When I arrived at the salon in São Luis, I had three new hairstyles in mind. One was 3/4 classic, the second one was 1/2 classic, and the last one was 2.5 classic. I ended up going with the 1/2 classic, Gwen Stefani's Vintage Inspired Ringlet's!

To my luck(VERY sarcastic voice!) things were running late at the salon and it was completely packed. So, everything was just done way to fast, so fast that as soon as I got home my locks were gone! Obviously, I started to panic and think to myself, "What in world I'm going to do?!" I thought about going back to the salon and asking for a redo, but than that got eliminated as soon as I reminded myself that it was packed. I also thought about wetting my hair and going with my natural locks, than my tia convinced me that wasn't a very good idea. After a good 5 mintues of looking at myself sadly in the mirror, I just started playing around with my hair and the results you see up there were the conclusion. The funny thing about it, is that it kinda looks like the 2.5 classic! Only difference is that my hair isn't 100% straight. 

Comments

Instagram